Popis soutěžících Stirlingových motorků

Start. č. 1 – Jáchym Doubek 3.B (322 ot/min.)
Jáchym zkonstruoval velice lehké nastavitelné kliky – kulisy, spodní teplosměnná plocha je zvětšená, motor je velice důkladně utěsněn, vyvážení je provedeno napevno.
Start. č. 20 – Martin Vejvoda 3.B (320 ot./min.)
Martin se soustředil na stabilitu a na přestup tepla. Spodní teplosměnná plocha je zapuštěná v těžké proříznuté dlaždici, která vhodně usměrňuje obtékající horké spaliny. Horní ocelová deska krátkodobě odebírá dost tepla a zároveň činí motor stabilním.
Start. č. 4 Dan Jarolím 3.B (376ot/min.)
Dan zkonstruoval pěkně provedené chlazení vodou – zpočátku se voda ohřívá, později se odpařuje. Dále spodní zvětšenou tsm. plochu a pěkné vyvážení.
Start. č. 8 – Martin Kopecký 3.A (311ot./min)
Martin provedl nepříliš elegantní, ale účelné chlazení vodou ze silikonového tmelu. Setrvačník je vyroben z CD disku, vyvážení pomocí přilepených mincí. Oba klikové čepy mají plynule nastavitelný poloměr, Motorek dělá dojem povrchního zpracování, ale spolehlivě běhal už od nultého kola.
Start. č. 11 – Lukáš Novák 3.A (141,4 ot./min.)
Lukáš zkonstruoval zajímavé chlazení vzduchem – jednak na horní tsm. ploše a dále z boku v horní části komory. Přitažení plechovky je provedeno důkladnými napínáky, setrvačník tvoří 2 CD disky.
Start. č. 9 Petr Fojtů 3.C
Petr osadil svůj motorek perfektními klikami s kulovými čepy a ojnicemi z drátu z jízního kola. Mohutný chladič neměl při soutěži možnost zapracovat, protože se mu krátce před startem rozpadl přehaněč.
Vítězný motorek Jirky Holka se start. č. 10 je popsán samostatně
J.T.

Leave a Reply

Your email address will not be published.