Popis vítězného stroje

Hlavní část soutěže je za námi.
Protože se příští rok bude soutěž opakovat – opět pro žáky třetích ročníků (už teď se druháci ohlašují) a protože je dobré, aby úroveň motorků a jejich výkonů šla nahoru, zveřejňuji popis nejúspěšnějšího motorku, který postavil Jirka Holek z 3.C, vítěz obou kol.
Nejprve důležité parametry :
Vnitřní průměr plechovky – 98mm. Průměr přehaněče – 95mm (vůle 1,5mm). Výška přehaněče – 30mm. Zdvih pístu – 15,2mm. Zdvih přehaněče – 21mm.
Použitá plechovka je v horní části zvlněná (lepší chlazení) a je dobře přijepena k základové desce. K ní jsou shora přitisknuty tři počítačové chladiče a po obvodu přilepeny. Poloměry klik jsou pouze skokově nastavitelné, oba klik. mech. jsou vyváženy šroubky. V dolní části plechovky je kvůli stabilitě závaží ze silného drátu. Plechovka i se závažím je natřena stříbrnou barvou na kamna. Setrvačník je na hřídeli opřen o velkou silnou podložku a přitažen klikou, takže vůbec nehází. Motor se rychle rozebíhá a dlouhodobě udržuje ve vysokých otáčkách.(max. 423 ot/min) Už při otáčení rukou je cítit, že je celý motor tuhý bez vůlí.
Zajímavé detaily tohoto, ale i dalších mororů budou zveřejněny v obrazové části.
Hodnocení tech. provedení a vylepšení dalších motorů bude zveřejněno v nejbližších dnech. Zároveň bude zveřejněn termín Stirlingové přehlídky, exhibice pro veřejnost, která se pravděpodobně uskuteční ve středu 2. května o velké přestávce v učebně STT. Tam pan ředitel předá odměny vítězům.
Přehlídka po veřejnost se určitě uskuteční ve středu 2.5.07 o velké přestávce v učebně STT. Zde pan ředitel předá odměny vítězům soutěže.
J.T.

Leave a Reply

Your email address will not be published.