JMÉNO
|
ŠKOLA | Otáčky I | Otáčky II | Start.č. |
Jáchym Hoch
|
SPŠS Betlémská | 304 | 373 | 1 |
Matouš Rejsek
|
SPŠS Betlémská | 0 | 0 | 2 |
Jan Černý
|
SPŠS Betlémská | 470 | 437 | 3 |
David Voves
|
SPŠS Betlémská | – | 214 | 4 |
Honza Matoušek
Karel Braun
|
SPŠ Plzeň | 497 | 177 | 5 |
Ondra Vlček
|
SPŠ Chrudim | 318 | 276 | 6 |
Tonda Novák
|
SPŠ Chrudim | 259 | 292 | 7 |
Jan Vincenci
|
SPŠ Chrudim | 563 | 542 | 8 |
Petr Knob
|
SPŠS Betlémská | 351 | 305 | 9 |
Vojta Čermák
|
SPŠS Betlémská | 290 | 332 | 10 |
Jirka Klejch
|
SPŠ Hradec Králové | 143 | 0 | 11 |
Dan Kočí
|
SPŠS Betlémská | – | 490 | 12 |
Dá se říci – první kolo, jako vždy – asi jen polovina přihlášených a běžné poznámky : “Předevčírem jsem to rozběhal, tak uvidím” Následuje první rozběh a motorek reaguje příliš pomalu a teprve ve druhém kole soutěžící motorek ovládá. Doporučuji maximálně využít čas před začátkem soutěže a “nacvičit si” ideální míru předehřátí svého motorku.
Častější problémy a nedostatky motorů: Netěsnost kolem pracovního pístu a kolem vodítka, problémy s přehaněčem. Pro šikovnější z Vás, šikovných, chystám samostatný příspěvek, který umožní vyrobit si trvalejší a těsnou konstrukci. Jednu věc předesílám ihned – přehaněč se dá udělat z krabičky od bonbónů Ace drops – je ocelová, lehká, ale vyžaduje to změnit konstrukci i technologii.
Technické novinky se v prvním kole příliš nevyskytují – ale jedna myšlenka přece jen byla realizována. David Voves uskutečnil (poprvé až na soutěži) svůj nápad – nalít na chladící žebra kapalný dusík (teplota varu je minus 195.8°C). Motorek reagoval tak, že se nerozběhl vůbec. Kdo ví, z jakých přesně důvodů? Např. Leidenfrostův jev ukazuje kuličky dusíku tančící na povrch stejně jako kapky vody na rozálené plotně. A tehdy je přestup tepla minimální. Kdyby to s dusíkem dobře fungovalo, tak by ani nebylo nutné motor ohřívat nad plamenem. Dusík použil i Honza Matoušek z Plzně, ale ani u něj se neodehrál zázrak, naopak, druhý rozběh měl mnohem slabší.
Z technických vylepšení se ještě plzeňáci pochlubili svým grafitovým pístem – ten se dá jen doporučit!
PŘIPOMÍNÁM:
Jednu stranu setrvačníku je třeba natřít matnou (černou) barvou.
Ve druhém kole bude též hodnocena nová, nepovinná kategorie – POHON. Udělejte si cokoliv a pohánějte to svým motorkem. Fantazii se meze nekladou, o otáčky nejde – jde o dobré nápady.
Ve druhém kole 5.5.11 se sejdeme v Technickém muzeu na Letné. A zřejmě se na nás přijde podívat i Česká televize.
Hello jirkatoman.cz admin, You always provide great resources and references.
To the jirkatoman.cz administrator, Thanks for the detailed post!
Dear jirkatoman.cz webmaster, Your posts are always interesting.
Hello jirkatoman.cz administrator, Your posts are always on point.
To the jirkatoman.cz administrator, Thanks for sharing your thoughts!
Hi jirkatoman.cz admin, Your posts are always a great source of knowledge.
To the jirkatoman.cz admin, Thanks for the informative and well-written post!
Dear jirkatoman.cz administrator, Keep sharing your knowledge!
Dear jirkatoman.cz administrator, Thanks for the great post!
Hi jirkatoman.cz webmaster, Your posts are always well written.
Hello jirkatoman.cz admin, Your posts are always well structured and easy to follow.
Dear jirkatoman.cz webmaster, Your posts are always well received by the community.
Dear jirkatoman.cz administrator, Keep up the good work!
Dear jirkatoman.cz administrator, Good to see your posts!
Hello jirkatoman.cz owner, You always provide useful information.
To the jirkatoman.cz administrator, Your posts are always on point.
Dear jirkatoman.cz webmaster, Your posts are always well researched and well written.
Hello jirkatoman.cz administrator, Your posts are always well-written and engaging.