6.1.2007
Poznámky ke zhotovení motorku:
– Lepené spoje provádějte dvousložkovým epoxidovým lepidlem. Vhodné je např. QUICK, které snáší teplotu do 120°C – stojí asi 60Kč.
– Na hřídeli je dobré si pro manipulaci vypilovat proti sobě dvě plošky a z kousku plechu si vypilovat malý klíček #5.5 mm.
– Kvůli tuhému nastavení úhlu klik 90° je závit v klikách vyroben pouze 2. stupněm závitníku M5. Pokud tuhost nestačí, je dobré mezi pozici 12 a 10 vložit podložku.
– Pro různé nastavení zdvihů je dobré vyrobit několik děr se závity pro klikové čepy a nastavit vhodnou kombinaci.
– Drážky pro ojnice v poz. 5 a 16 prořízněte pilou a vypilujte jehlovým pilníkem. Čepy pojistěte libovolně.
– Píst se pohybuje ve skleněném válci s malou vůlí, kterou vyplní olej.
– Komoru (konzervu) zabrušte pro těsnost jemným smirkovým papírem na rovné desce.
– Přeháněcí píst – obvod zkružte na zkružovačce, vůle mezi přehaněčem a komorou je asi 1 – 2 mm. Čela je možno vystřihnout i běžnými krejčovskými nůžkami. Díry svrtejte, lepte postupně.
– Díra ve vodítku je vystružena průměr4 H8, pístní tyč se musí pohybovat s minimálním třením, je dotěsněna olejem.
– Mazání musí být dostatečné (7 mazaných míst!), na vodítko a píst je kvůli teplotě dobrý motorový olej.
– Setrvačník musí být vystředěný. Kvůli měření otáček je vhodná nereflexní úprava jedné strany. Doporučuji vyvážení klikových mechanismů.
– Ložisko doporučuji zakápnout lepidlem – k náboji i ke hřídeli. (ke hřídeli až zcela nakonec).
– Dodržujte kolmost při výrobě a montáži.
Na činnost motorku mají vliv: